Sunday, October 12, 2008

during hari raya!

skg baru dpt update, bz cket sbb start keje ari rabu, cuti lame cket,haha~, so bile dtg ofis, byk la plak keje t'bengkalai..../omg

1st day raye, spt tahun2 lepas, ktorg 1 family besenye xkn beraye d rumah sndiri, erm, 1st thing, solat ari raye dgn menaiki kete (pdhal umah aku dekat je ngan masjid, still gak nk nek kete)... after dat, g kubur arwah nenek, mummy (arwah makngah aku yg d pggil mummy), atok n sedare2 len... pas2, bermulanye penziarahan(btul ke ade word ni) ke rumah sedare mare, bermula ngan umah daddy aku (pakngah aku) yg salunye akan wt open house ngan khemah2 nye skali la tiap2 tahun, pastu umah alang, pokteh, etc....

tu je la tiap2 tahun pun, tahun ni plak angah xbalik raye, so bape kerat je la yg ade kt umah aku, tp kuih raye tahun ni nmpk cm byk berbanding tahun2 lepasnye...

ni gmba2 yg sempat gak d capture time raye...yg sekecik tu, nurin qistina, anak cousin aku, kire cm anak sedare aku gak la...dye xmau ikut mama n papa dye, tp ikut kami jln raye sbbnye aku suke pegang camera, tu yg dye suke ikut...pantang nmpk camera nk amik gamba, kecik2 dh pndai melaram, nk cntik aje..xpdn kecik lgsong...hehe


p/s: nurin penah sorok adek dye yg stahun umurnye dlm kabinet umah dye, mama dye penat la cuak2 cari mane adek dye, las2 baru dye tnjuk "mama, adek dlm tu"...aduhai...

-xaem-

No comments: